Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me Click Me

27 marca 2015

Pomysł na pisanki w stylu decoupage

Zbliża się Wielkanoc, więc podzielę się moim sposobem na pisanki :) Moja wersja jest „jadalna” i stosuję ją na jajka, które potem wędrują do koszyczka. Jeżeli chcemy przygotować takie jajka jako ozdoby, lepiej wykorzystać klej i lakier. 




1. Jajka, najlepiej białe, gotuję na twardo i studzę. Ja niestety białych nie znalazłam, więc są brązowe. Ale mam nadzieję, że na Wielkanoc uda mi się "zdobyć" białe ;)

2. Przygotowuję serwetki, którymi chcę ozdobić jajka. 


3. Ostrożnie rozdzielam je na warstwy.


4. Z wierzchniej warstwy wydzieram lub wycinam wzory, którymi będę ozdabiać jajka. 


5. Wzorki z serwetek nakładam na jajka i przyklejam białkiem. Do smarowania białkiem użyłam płaskiego pędzelka do cieni, który już jakiś czas temu zakończył swą karierę w makeupie.





6. Po wyschnięciu jajka wyglądają tak :) Pozostało je jeszcze lekko "podrasować" wstążeczkami. 


7. Gotowe :)

  
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że na białych jajkach serwetkowe wzory prezentują się dużo lepiej. Ewentualnie najpierw można ciemniejsze jajko obkleić białą warstwą serwetki i później na wierzch przyklejać kolorowe wzory. 

A Wy jak dekorujecie pisanki?

2 komentarze:

  1. Super pomysł! Nie wiedziałam, że tak można dekorować pisanki! Chyba się skuszę w tym roku i zrobię moje pisanki właśnie tak... :) Ja swoje pisanki albo maluję wspólnie z rodzinką farbkami albo gotujemy jaja w skorupkach po cebuli - wówczas jaja mają różne kolory - od odcieni czerwieni do żółci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tosia: Cieszę się, że pomysł się spodobał :) Ja też gotuję jajka w buraczkach, cebuli (zwykłej i czerwonej) i czerwonej kapuście. Można jajka wcześniej ubrać w kawałki pociętej dętki i super wzorki wtedy wychodzą :) Tylko nie wiem czemu tak ciężko dostać białe jajka...

    OdpowiedzUsuń